Autor

Nikola Vujošević, jedan od najznačajnijih crnogorskih slikara, se slikarstvom se počeo baviti u ateljeu Ministarstva prosvjete na Cetinju. Završio je Pedagošku akademiju u Beogradui 1953. godine. Pored slikarstva bavio se pedagoškim radom (1955-1977). Sarađivao je u dnevnoj i periodičnoj štampi (publikovao oko 200 tekstova). Bio je jedan je od osnivača ULUCG-a, predsjednik tog Udruženja, član Umjetničkog savjeta i Predsjedništva SLUJ-a. Imao je brojne samostalne izložbe u zemlji i inostranstvu. Njegovi radovi su korišćeni u čitavom nizu kolektivnih izložbi. Dobitnik je uglednih nagrada, priznanja i odlikovanja. Vujošević je preminuo novembra 2020.godine, u 92. godini. Istoričarka umjetnosti Ljiljana Zeković svojevremeno je zapisala da je Nikola Vujošević jedan od najdosljednijih pejzažišta u crnogorskom slikarstvu, te da su mu kanjon Platije i predjeli zavičajnog pondeblja postali neiscrpna inspiracija.

Nikola Vujošević

Nikola Vujošević, jedan od najznačajnijih crnogorskih slikara, se slikarstvom se počeo baviti u ateljeu Ministarstva prosvjete na Cetinju. Završio je Pedagošku akademiju u Beogradui 1953. godine. Pored slikarstva bavio se pedagoškim radom (1955-1977). Sarađivao je u dnevnoj i periodičnoj štampi (publikovao oko 200 tekstova). Bio je jedan je od osnivača ULUCG-a, predsjednik tog Udruženja, član Umjetničkog savjeta i Predsjedništva SLUJ-a. Imao je brojne samostalne izložbe u zemlji i inostranstvu. Njegovi radovi su korišćeni u čitavom nizu kolektivnih izložbi. Dobitnik je uglednih nagrada, priznanja i odlikovanja.
Vujošević je preminuo novembra 2020.godine, u 92. godini.

Istoričarka umjetnosti Ljiljana Zeković svojevremeno je zapisala da je Nikola Vujošević jedan od najdosljednijih pejzažišta u crnogorskom slikarstvu, te da su mu kanjon Platije i predjeli zavičajnog pondeblja postali neiscrpna inspiracija.

Knjige Autora

Magika kanjona

“…sve njegove faze, mada je on, što je osobina velikih slikara, ostao dosljedan onoj svojoj prvoj fazi uočavanja i slikanja likovne dramatike s kamenon u srcu i središtu, kamenog usijeka s plavom vodenom zmijom rijeke Morače koja, protičući tim iskonskim usijekom u kamenu, koji se u nebo ogleda tako, da kada ste pred Vujoševićevim platnima Platija, ima onih imaginarnih trenutaka kada vam se učini da se sve to na nebesima dešava, da se tamo začelo, da se slikar nekim metafizičkim čulima obreo na nebu i otuda nam donio, pokazao, prikazao i nametnuo kao memorijsku likovnost taj usud s neba prepisan i geografisan kao Platije, kao Kanjon, kao opasna kosina, kao vertikale čiji su počeci ili u nebu ili ispod samog neba!” – Jevrem Brković