Kotor – Cetinje 1916. godine
Odmah po osvajanju Lovćena 1916.god., Austrougarska monarhija počela je izgradnju trokrake žičare od Kotora do Cetinja, koja je rađena u tri faze.
Prvi krak žičare Škurda – Krstac I izrađen je od 16. januara do 25. februara. Izgradila ga je 14. Kompanija (specijalizovane jedinice austrougarske vojske, obučene i uvježbane za izgradnju željeznica, sa bogatim iskustvom u izgradnji željeznica uskog kolosijeka i zupčastih željeznica u Austriji, Švajcarskoj i BiH). Pomoć pri pravljenju i izgradnji ovoj kompaniji pružilo je odjeljenje ratnih zarobljenika (Kriegsgefangenen Arbeiter Abteilung) i civilno odjeljenje radnika. Ovaj krak žičare dug je 2607m, a visinska razlika na trasi kraka iznosila je 963 m. Nosivost žičare po jednoj tovarnoj jedinici bila je 100kg, a napravljena je tako da po satu može transportovati 7500 kg tereta.
Recenzije
Još nema recenzija.